Curtiss 1912
 
Curtiss originalen
Curtiss modellen
Modellen er bygget etter tegninger fra George Marsden Curtiss D. Headless Pusher 1912 var en av de første modellene med balanseror. For å kunne bruke dem, var styrevairene montert fast på stolryggen, Piloten måtte bevege på kroppen samtidig som han brukte rattet til høyde og sideror. Dette var meget vanskelig måte å fly på, og det skjedde mange uhell. Motoren var en Curtiss V8 Vannavkjølt aluminiums motor på 75 hk. Flyhastigheten var på 105 km Det ble også laget en Hedless D Racer. Ved å ta bort de ytterste vingene kom hastigheten opptil 155 km. Den satte mange rekorder i mai 1912
Curtiss 1912
 
Curtiss originalen
Curtiss modellen
Modellen er bygget etter tegninger fra George Marsden Curtiss D. Headless Pusher 1912 var en av de første modellene med balanseror. For å kunne bruke dem, var styrevairene montert fast på stolryggen, Piloten måtte bevege på kroppen samtidig som han brukte rattet til høyde og sideror. Dette var meget vanskelig måte å fly på, og det skjedde mange uhell. Motoren var en Curtiss V8 Vannavkjølt aluminiums motor på 75 hk. Flyhastigheten var på 105 km Det ble også laget en Hedless D Racer. Ved å ta bort de ytterste vingene kom hastigheten opptil 155 km. Den satte mange rekorder i mai 1912