Curtiss 1912
 
Curtiss originalen
Curtiss modellen
Modellen er bygget etter tegninger fra George Marsden Curtiss D. Headless Pusher 1912 var en av de første modellene med balanseror. For å kunne bruke dem, var styrevairene montert fast på stolryggen, Piloten måtte bevege på kroppen samtidig som han brukte rattet til høyde og sideror. Dette var meget vanskelig måte å fly på, og det skjedde mange uhell. Motoren var en Curtiss V8 Vannavkjølt aluminiums motor på 75 hk. Flyhastigheten var på 105 km Det ble også laget en Hedless D Racer. Ved å ta bort de ytterste vingene kom hastigheten opptil 155 km. Den satte mange rekorder i mai 1912
Se også mine humor sider www.hjertehumor.no og www.harrydekor.no
Se også mine humor sider www.hjertehumor.no og www.harrydekor.no
Curtiss 1912
 
Curtiss originalen
Curtiss modellen
Modellen er bygget etter tegninger fra George Marsden Curtiss D. Headless Pusher 1912 var en av de første modellene med balanseror. For å kunne bruke dem, var styrevairene montert fast på stolryggen, Piloten måtte bevege på kroppen samtidig som han brukte rattet til høyde og sideror. Dette var meget vanskelig måte å fly på, og det skjedde mange uhell. Motoren var en Curtiss V8 Vannavkjølt aluminiums motor på 75 hk. Flyhastigheten var på 105 km Det ble også laget en Hedless D Racer. Ved å ta bort de ytterste vingene kom hastigheten opptil 155 km. Den satte mange rekorder i mai 1912